expertise
Corporate Branding
Bij Hill & Knowlton zien wij wat de snel veranderende wereld teweegbrengt.
Wat is Corporate branding bij Hill & Knowlton?
De merkloyaliteit van consumenten neemt af terwijl de dynamiek van (sociale) media zorgvuldig opgebouwde reputaties binnen een dag volledig kan afbreken. Binnen deze complexe dynamiek helpt Hill & Knowlton haar opdrachtgevers met het bouwen en beschermen van merkreputaties. Dit bouwen en beschermen doen we niet met eenmalige activaties zoals grappige filmpjes of een guerrilla-stunt.
Wij geloven namelijk dat structureel aan merken bouwen meer vraagt dan content voor de korte termijn en het grote publiek. De huidige realiteit is dat media en consumenten de lat hoger leggen voor merken Hill & Knowlton kiest voor opdrachtgevers dan ook met volle overtuiging voor de andere weg: voor echt relevante content die daadwerkelijk resoneert bij specifieke media en de belanghebbenden rondom merken.
Daarnaast vragen consumenten tegenwoordig meer van bedrijven en van merken. Voldoen deze merken aan de ethische normen die consumenten zelf opstellen? Doordat consumenten op basis van deze merkreputaties keuzes maken, zien we dat reputatie het succes van consumentenmerken steeds meer beïnvloedt.
Ook is er bij veel merken nog een scheiding tussen ‘corporate’ en ‘marketing’. De tijden van nu vragen echter om een hoge mate van synergie tussen deze disciplines. Bij Hill & Knowlton opereren wij dan ook het liefst op het snijvlak van deze afdelingen, op opdrachten die daadwerkelijk een verschil maken voor een merk. Op onderwerpen als corporate activism, content strategieën of social media pressure leveren wij graag een bijdrage. Zo adviseren we de board van grote consumentenmerken op het gebied van geloofwaardigheid en duurzaamheid. Grote spelers in de energiewereld adviseren wij over de energietransitie en hun rol daarin. Uitgangspunt hierbij is altijd een meerjarige communicatiestrategie waarmee we daadwerkelijk impact kunnen maken. Voor het merk en bij de consument.
Hierbij is ons eigen Brand Reputation model het startpunt; daarin staat het échte gedrag van het merk centraal. Dit gaat dus niet over marketing, maar om de vraag of klanten zich op hun gemak voelen bij het merk en of hete een positieve bijdrage levert aan de maatschappij. Daarnaast kijken wij of de (financiële) presentaties van het merk verbeteren en of het blijft innoveren in producten en diensten. Door vooral naar deze vier factoren te kijken, kunnen wij bij Hill & Knowlton echt consistent reputaties beïnvloeden in de huidige gedigitaliseerde wereld.