team
Rick Versteegh
Rick.Versteegh@hillandknowlton.com
Wie is Rick Versteegh?
Rick voelt zich als een vis in het water bij complexe corporate, corporate marketing en change management trajecten waar de nadruk ligt op het verbeteren van mensen, bedrijven, diensten of producten. Met zijn expertise is hij een sterke projectmanager bij zowel nationale als internationale communicatie uitdagingen. Enkele voorbeelden daarvan zijn projecten bij KPN, McDonald’s, Huawei, Shell en Brocacef. Rick geeft veelvuldig mediatrainingen, leidt messaging sessies, faciliteert strategiesessies en bovendien is hij een gecertificeerd DISC trainer.
Hij behoort tot de H+K faculty voor trainingen zoals Octave en First Chair. Rick is lid van de directie van Hill & Knowlton Nederland en is verantwoordelijk voor de Corporate en Brand Reputation practice. Hij is ook verantwoordelijk voor de training en opleiding van zijn H+K collega’s.
Rick keerde op 1 augustus 2012 terug bij Hill & Knowlton als Senior Consultant, nadat hij een tiental jaar daarvoor al enkele jaren bij ons bureau heeft gewerkt. Vier jaar was hij de Young Professional Manager voordat hij de directie versterkte.
Tussen de periodes bij Hill & Knowlton in heeft Rick een lange periode gereisd, gewoond en gewerkt in het buitenland en heeft hij diverse management- en marketingfuncties bekleed binnen de toeristische safarisector in Afrika, met name in Zambia.
Rick begon zijn communicatiecarrière bij het Internationaal Bloembollen Centrum, waar hij als area manager verantwoordelijk was voor het promotiebeleid voor de Nederlandse bloembollensector in Europa. Daarna werkte hij enige jaren als senior consultant bij Weber Shandwick International en was hij verantwoordelijk voor klanten als Siemens Mobile Phones, Interbrew, TPG, Nissan, Talkline en Goretex.
Rick studeerde marketing en communicatie. Hij heeft meerdere wereldreizen achter de rug en heeft een schat aan culturele kennis en ervaring.