team

Robin den Hoed

Robin.denHoed@hkstrategies.com

Home / Team / Robin den Hoed

Back

Wie is Robin den Hoed?

In zijn rol als Director Corporate Communicatie werkt Robin voor een scala aan opdrachtgevers op het gebied van corporate communicatie, issues- en crisismanagement, mediawoordvoering en merkreputatie. Het versterken en beschermen van de reputatie van zowel de onderneming als haar merken ziet Robin als zijn voornaamste taak. Hij werkt bij  Hill+Knowlton Strategies vanaf 2012.

Robin heeft meer dan 20 jaar ervaring in diverse marktdomeinen zoals retail, bankensector, telecom en FMCG. Hij heeft recentelijk gewerkt voor onder andere Canal Digital, FMO, McDonald’s, Nespresso, Albert Heijn en ING. Als client lead voor McDonald’s heeft hij de directie van dit bedrijf veelvuldig bijgestaan bij issues en ondersteunde hij de woordvoerders bij dagelijkse contacten met media.
Het versterken en beschermen van reputaties kan naar de mening van Robin pas echt worden gerealiseerd als de strategie en de uitvoering van communicatieprogramma’s naadloos op elkaar aansluiten. Het daarbij aansturen en begeleiden van teams is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden van Robin.

Voor Hill+Knowlton Strategies werkte Robin 10 jaar voor Ketchum Amsterdam. Hij was daar eindverantwoordelijk voor klanten in de retail- en FMCG-sector. Hij werkte daar onder andere voor Ziggo Zakelijk, Douwe Egberts, Philips en Makro.

Robin studeerde bedrijfskunde aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en Communicatie aan de HEAO in Utrecht. Na zijn studies behaalde hij de diploma’s NIMA Marketing B en C.

Expertises van Robin den Hoed

Artikelen van Robin den Hoed