team

Ingo Heijnen

Ingo.Heijnen@hillandknowlton.com

Home / Team / Ingo Heijnen

Back

Wie is Ingo Heijnen?

Ingo Heijnen is strategisch communicatieadviseur voor klanten die in situaties zitten dat het er echt toe doet.
Hij is gespecialiseerd in reputatiemanagement, M&A communicatie en crisis & issues communicatie. In zijn 25-jarige loopbaan heeft hij zeer uiteenlopende reputatiedossiers onder handen gehad. Zo adviseert hij regelmatig de directie van Shell Nederland over diverse reputatiekwesties.

Daarnaast helpt hij een grote retailketen bij zijn herpositionering en ondersteunde hij de bandenindustrie tijdens de maatschappelijke discussie over rubberkorrels op sportvelden. Als erkend specialist in M&A-communicatie heeft hij meer dan dertig fusies en overnames begeleid, waaronder Grolsch bij de verkoop aan SAB Miller, TNT Express bij de acquisitie door FedEx, de verkoop van TenCate aan investeerders en stond hij diverse bedrijven bij die zich tegen vijandige overnames verzetten, zoals KPN, Fugro en AkzoNobel. Daarnaast heeft hij vele tientallen bedrijven, waaronder Telegraaf Media Groep, Nuon, Bosal, KPN, Postkantoren, Shell, Imtech, DE Master Blenders, Bijenkorf en Jumbo bijgestaan op het vlak van reputatiemanagement en corporate recovery.

Eerder was Heijnen CEO van Hill & Knowlton Nederland, international communication manager bij Numico en PR manager bij Citroën Nederland. Daarvoor had hij al drie jaar bij Hill & Knowlton in Amsterdam gewerkt.

Ingo heeft als dienstplichtig officier gediend bij de Koninklijke Luchtmacht, in de rol van voorlichter. Hij is gastdocent in reputatiemanagement op verschillende Hogescholen en Universiteiten. Hij heeft 3 EMEA Sabre-Awards gewonnen met zijn werk en is twee keer uitgeroepen tot Best PR Advisor in M&A in Nederland.

Expertises van Ingo Heijnen