team

Ingo Heijnen

Ingo.Heijnen@hkstrategies.com

Home / Team / Ingo Heijnen

Back

In zijn 20-jarige loopbaan heeft hij zeer uiteenlopende reputatiedossiers onder handen gehad. Zo adviseerde hij DSM bij de herpositionering van het bedrijf, adviseert hij een farmabedrijf over haar reputatiemanagement na een veroordeling door de Europese Commissie en is hij adviseur van de RvB van Schiphol Group ten aanzien van (persoonlijke) reputatievraagstukken. Ingo Heijnen is een erkende specialist in M&A-communicatie en financial issues. Daarnaast heeft hij vele tientallen bedrijven, waaronder AkzoNobel, Telegraaf Media Groep, Nuon, Postkantoren, Shell, Imtech, DE Master Blenders, Blackrock, Bijenkorf en Jumbo bijgestaan op het vlak van reputatiemanagement en corporate recovery. 

Voordat Heijnen Sr. Vice President Operations werd, was hij CEO van Hill+Knowlton Nederland en had hij als lid van de directie de verantwoordelijkheid over de corporate communicatie, financiële communicatie en public affairs groepen. Eerder werkte hij als international communication manager bij Numico. Vóór Numico werkte hij bij Citroën Nederland als PR manager, daarvoor had hij al drie jaar bij Hill+Knowlton in Amsterdam gewerkt.  

Ingo heeft als dienstplichtig officier gediend bij de Koninklijke Luchtmacht, in de rol van voorlichter. Hij is gastdocent in reputatiemanagement op verschillende Hogescholen en Universiteiten. 

Expertises van Ingo Heijnen