team

Charlotte de Voogd​

Charlotte.deVoogd@hillandknowlton.com

Home / Team / Charlotte de Voogd​

Back

Wie is Charlotte de Voogd?

Reputatie en de positionering van bedrijven en merken is waar Charlotte zich het liefst mee bezig houdt. Bedrijven en merken hebben een belangrijke rol in de maatschappij en de keuzes die ze daarin maken bepalen grotendeels hun succes op lange termijn. Charlotte helpt hen om hun ‘sweet spot’ te vinden en dit met een geloofwaardig verhaal en een effectieve strategie te onderbouwen om uiteindelijk positieve impact te bewerkstelligen. Charlotte heeft ruim 14 jaar ervaring in het adviseren van bedrijven op het vlak van reputatie, strategische communicatie en sustainability.

Ze werkt/heeft gewerkt voor bedrijven zoals  McDonald’s, Nespresso, LG Mobile, Arcadis, Stork, Bugaboo International, Crocs Europe en Johnny Loco. Door haar ervaring als voorzitter van het bestuur van Stichting Laluz heeft Charlotte ook ruime ervaring opgedaan met NGO’s

Charlotte werkte bij Hill & Knowlton Amsterdam tussen 2005 en 2011. Voordat ze in 2017 terugkeerde bij Hill & Knowlton woonde en werkte Charlotte 6 jaar in Londen. Hier zette zij allmygoodness.com op, een platform gericht op sustainable lifestyle, bestaande uit een online magazine en consultancy voor (sustainable) merken. Ze adviseerde bedrijven zoals LEON Restaurants, TAIKKA, Carmin Luxury Bags, Art of Life (orchideeën kwekers) en Suave Soles. In deze periode werkte Charlotte ook anderhalf jaar als externe sustainability consultant voor McDonald’s UK, met een focus op community engagement, zwerfafval en stakeholder engagement. Daarnaast ontwikkelde ze een Sustainability Update en een award-winning online sustainability training programma voor alle McDonald’s restaurant medewerkers.

Expertises van Charlotte de Voogd​

Artikelen van Charlotte de Voogd​