Hill+Knowlton Strategies wint Sabre award

Home / Hill+Knowlton Strategies wint Sabre award

Back

Afgelopen maand heeft Hill+Knowlton een Sabre award (Superior Achievement in Brand Building) gewonnen voor de beste ‘word of mouth’ campagne van het afgelopen jaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De prestigieuze prijs werd uitgereikt voor de campagne “McDonald’s for You” over het kleinste McDonald’s restaurant ter wereld. Daarnaast werd Hill+Knowlton voor de derde keer in vier jaar benoemd tot beste bureaunetwerk in EMEA – nooit eerder won een bureau deze award zo vaak achter elkaar.

De McDonald’s campagne – die in nauwe samenspraak werd opgezet met TBWA en OMD – draaide om een rondreizend minirestaurant dat afgelopen zomer werd ingezet om gasten van McDonald’s te verrassen door heel Nederland. Zo werd Adriaan (7 jaar oud) met het restaurantje op het Zeeuwse eiland Schouwen-Duiveland verrast en kreeg Luca een Sweet 16 in haar eigen mini-McDonald’s.

Volgens Jack de Vries, CEO van Hill+Knowlton Strategies, laat de winst van de award goed zien hoe Hill+Knowlton op meerdere terreinen topwerk kan leveren: “Klanten weten ons al jaren te vinden voor uitdagende projecten op het gebied van corporate-, crisis of financiële communicatie, maar het winnen van deze award laat zien dat ook onze specialisten op het gebied van brand building aan de mooiste projecten werken met de meest vooraanstaande merken.”

Ook is hij heel blij met de benoeming tot beste beste bureaunetwerk in EMEA: “We zien dat steeds meer klanten bij ons komen met vraagstukken die landen en disciplines overstijgen. Daarom hebben we onder de noemer “One H+K” veel geïnvesteerd in het ontsluiten van de kennis binnen het internationale netwerk om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Een goed voorbeeld daarvan is het inzetten van gedragswetenschappers uit Londen om onze dienstverlening nog verder te verrijken. Het is mooi dat dit gezien wordt door de markt en dat we daar nu wederom voor beloond worden.”

Dit artikel valt onder de expertise(s)