Hill & Knowlton neemt Ali Marmaduke aan als Creative Strategist in Amsterdam

Hill & Knowlton verwelkomt Ali Marmaduke als Creative Strategist.
Vanuit de nieuw opgerichte Innovation + Creative hub in Amsterdam gaat Marmaduke samenwerken met teams op het gehele Europese vasteland en deel uitmaken van het wereldwijde netwerk van creatieve en digitale specialisten. Hiermee investeert het toonaangevende full-service communicatieadviesbureau
Hill & Knowlton verder in haar creative consulting propositie.

“We zijn zeer verheugd over de expertise die Ali aan onze Innovation + Creative hub brengt”, zegt Melanie Faithfull Kent, SVP Continental Europe. ” Ali voegt een nieuwe dimensie toe aan de creativiteitsagenda van H+K in de regio en gaat onze klanten helpen complexe vraagstukken op gedurfde en innovatieve wijze aan te pakken. De Innovation + Creative hub in Amsterdam is opgezet om bestaand creatief talent in de hele regio te verbinden en te activeren. Door talent te verbinden met bestaande teams in onze Europese kantoren zullen zij samen complexe uitdagingen oplossen en nog sterker en innovatiever werk voor klanten leveren. Ali’s rol bestaat uit het werken met verschillende soorten klantopdrachten, waarmee hij onze overtuiging ondersteunt dat creativiteit geen niche is, maar een essentieel onderdeel van ons strategisch klantwerk. Door onze teams op het Europese vasteland nog meer te verbinden, zijn we nog beter in staat onze klanten verrassen met creatieve communicatiestrategieën.

Marmaduke is een expert in het identificeren van oplossingen om overtuigende communicatiestrategieën te maken. Hij werkte acht jaar als planner en merkstrateeg bij reclame- en ontwerpbureaus, waaronder Havas Lemz, Isobar en DesignBridge. Marmaduke is een veelgeprezen creatief strateeg, zijn werk heeft bijgedragen aan het winnen van vele prestigieuze internationale awards, waaronder 13 Gold Cannes Lions, drie D&AD pencils en een Tomorrow award.

Marmaduke: “De coronapandemie heeft een verschuiving in de communicatie teweeggebracht. Als creatief strateeg is het belangrijker geworden om verder te kijken dan wat onmiddellijk zichtbaar is, om de over het hoofd geziene waarheden en mogelijkheden te vinden om krachtige verhalen te vertellen die het publiek verduidelijken, vereenvoudigen en inspireren. Ik ben blij dat ik bij een bureau kom werken dat bekend staat om haar diepgaande en brede expertise en dat ik een rol kan spelen in het faciliteren van die expertise met een sterkere creatieve focus.”