cases

Medewerkers mee krijgen in een reorganisatie

Home / Cases / Medewerkers mee krijgen in een reorganisatie

Back

Werk waar we trots op zijn

Wij gaan voor advies met impact en campagnes die beklijven.
Omdat we werk willen maken dat onze opdrachtgevers trots maakt, maar ook omdat wij de lat blijvend willen verleggen en ons vak steeds opnieuw willen uitvinden.

Een internationale organisatie in de farmasector benaderde Hill+Knowlton met de vraag te adviseren over en te ondersteunen bij het intern communiceren van een grote reorganisatie van de Nederlandse vestiging.

Om het (consultatie-)proces van de reorganisatie zo soepel mogelijk te laten verlopen en onzekerheid onder werknemers tot een minimum te beperken ontwikkelde Hill+Knowlton Strategies een communicatie-engagement strategie. Door op belangrijke momenten Town Hall meetings te houden en door wekelijkse ‘walk-in’ sessies werden werknemers op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen rondom de reorganisatie. Ook kregen zij de mogelijkheid om vragen te stellen en eventuele zorgen te uiten. Tevens werden er change-workshops gefaciliteerd waarin het management en line-managers leerden hoe zij zelf met de verandering binnen de organisatie konden omgaan en hoe zij hun eigen teamleden hierin konden bijstaan en begeleiden. Tijdens interactieve change-workshops die Hill+Knowlton organiseerde, stonden werknemers stil bij de manier waarop zij konden omgaan met de aankomende reorganisatie en de onzekerheid die het consultatieproces met zich mee bracht.

Medewerkers waarderen de aanpak van de organisatie en hebben het gevoel mee te worden genomen in de reorganisatie van het bedrijf.

Deze case valt onder de expertise